Tips för röda läppar!

2010-09-26 @ 14:29:11

Läppstift har en förmåga att "blöda", vilket innebär att de rinner ut utanför läppen. Röda läpstift syns dessutom så tydligt när det runnit.
För att undvika detta brukar jag ta läppennan Russian från makeup store.
Jag målar över hella läpparna för att få bästa resultat.
För att få så bra linje runt amorbågen som möjligt, gör lite i taget. Försök inte ta hela läppen i ett svep, det är dömt att misslyckas.
Efter amorbågen så fyller jag i resten av läpparna. Makeup stores pennor är extra bra, för dom är ganska hårda, vilket gör dem både hållbara och lätta att måla med!

När läppennan är klar så brukar jag ta ett läppglans över. Jag använder Makeup stores Star lips Casablanca Voila! Röda läppar UTAN läppstift.
Självklart kan du sätta läppstift ovanpå läppennan, men kom ihåg att ha en nyans mycket nära läppennans färg.



                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lucesolare

RSS 2.0